Raskesport.ee

  • Suurenda kirja suurust
  • Vaikimisi kirja suurus
  • Vähenda kirja suurust

RASKESPORT.EE PORTAAL ON UUENDAMISEL.
Osad uudised võivad olla ajutiselt kättesaamatud. Vabandame!

Avaleht Artiklid Üldine Lapsed ja kikkpoks

Lapsed ja kikkpoks

Kikkpoksiga seostatakse mitmeid müüte. Näiteks sageli peetakse seda ala vägivaldseks ja lastele mitte sobivaks. See on vale. Kikkpoks nagu ka mitmed teised võitluskunstid sobivad väga hästi lastele ning noortele. Lisaks füüsilisele poolele ning kordinatsioonile arendab see ala ka vaimset vastupidavust. Laps õpib eesmärke seadma ja neid saavutama.

Peale täiskontakti on kikkpoksis ka tatami alad, milles keskendutakse tehnikale mitte füüsilisele jõule. Eesmärgiks on koguda punkte ja sellega võita. Liiga tugevate löökide korral järgneb kõrvaldamine ning võit antakse vastasele. Võistlusreeglistik määrab väga täpselt lubatud ja keelatud tegevused. Lisaks viibib matši ajal tatamil ka kohtunik, kelle kohustuseks on vaadata, et võistlejad käituksid ausalt ning õiglaselt. Ta sekkub vajadusel, lahutades võistlejad ning tehes eksinud poolele märkuse. Eesti sisestel võistlustel püüavad nii organisaatorid kui ka treenerid jälgida, et enam-vähem võrdse tasemega sportlased saaksid tatamil kokku.

Mitmed lapsevanemad, kellega vestelnud olen kalduvad arvamusele, et kikkpoks on siiski jõhker peksmine. Tegelikkuses on see ala, milles õpitakse kaaslasega arvestama. Näiteks trennis kui paaris töötavad algaja ja edasijõudnud, siis viimane alati arvestab esimesega. Tore on vaadata, kuidas seitsme – kaheksa aastased poisikesed kontrollivad oma lööke ning jälgivad, et kaaslasele liiga ei teeks. Loomulikult juhtub ka vahel õnnetusi, kuid enamasti piirduvad need mõne väikese sinikaga. Õues mürades on traumad suuremad. Trennis on lapsed täiskasvanu järelvalve all. Kogenud treenerid jälgivad ning vajadusel vahetavad paaris töötavad noored ära. Treeningu eesmärgiks on saada paremaks, tublimaks ning tunda ennast hästi.

Kikkpoks on ala, milles arendatakse kiirust, vastupidavust ja tugevust. Põhimõtteliselt võib väita, et erinevad lihasgrupid töötavad peaaegu üheaegselt. Mida kiirem löök, seda tugevam. Samas tugevust ei saavutata ainult kiirusega vaid selleks on vaja teha ka jõudu tekitavaid harjutusi. Näiteks olulised on kõige lihtsamad kätekõverdused.  Kuna võistlustel raund kestab amatööridel 2 minutit (lastel 1,5 või  1 minut), siis peab sportlane olema vastupidav. Lastel on raunde tavaliselt kaks. Sageli võidab just see, kelle tahtejõud ja vastupidavus osutub tugevamaks.

Enamasti lapsed soovivad võistleda. Nende jaoks on see huvitav ja see on enesehinnangule hästi mõjuv. Laps, kes võidab matši, näeb oma töö reaalset tulemust ning see innustab rohkem treenima. Nii võidu kui kaotuse korral on oluline täiskasvanute tugi. Treener, lapsevanemad, teised treeningukaaslased peavad suutma objektiivselt lohutada. See tähendab, et laps oli tubli minnes võistlema, kuid midagi jäi puudu. Võib-olla lihtsalt polnud tema päev täna. Võib-olla ta hakkas viimasel hetkel kartma. Kõik emotsioonid on lubatud. Täiskasvanud sportlased elavad samu tundeid üle. Tegelikult lapsed mõistavad olukorda hästi ning neid toetades avastame meiegi selle tohutu tahte ning edasipüüdlikkuse, millega nad juba järgmisesse trenni tõttavad. Pean tunnistama, et minu nähtud huvitamates matšides on just võistelnud lapsed. Nad on vahetud, valmis endast andma kõik ning tõeliselt kirglikud!

Kersti Järve
Eesti Kikkpoksi Liit

 

Küsitlus

Kust ostsid viimati spordivarustust või trenniriideid?